ඉන්දියාව විසින් සමාජ ජාල සහ වෙනත් වෙබ් සේවා සඳහා නව රෙගුලාසි ප්රකාශයට පත් කර ඇත, විශේෂයෙන් ෆේස්බුක් සහ ට්විටර් වැනි විශාල පරිශීලක පදනමක් ඇති “සැලකිය යුතු සමාජ මාධ්ය” සමාගම් ඒ අතර වේ.
ඉන්දියාවේ ඉලෙක්ට්රොනික හා තොරතුරු තාක්ෂණ අමාත්යාංශය (MEITY)පෙබරවාරි 25 වන දින නීති ප්රකාශයට පත් කළේය. පැමිණිලි පිළිගෙන දින 15 ක් ඇතුළත ඒවා විසඳන නිලධාරීන් ඇතුළු පරිශීලකයින් සඳහා ගැටළු විසඳීමේ යාන්ත්රණයක් ස්ථාපිත කිරීම සමාජ මාධ්ය සමාගම්වලට අවශ්ය වේ.
පණිවුඩයක “පළමු ආරම්භකයා” හඳුනා ගැනීමට සැලකිය යුතු පණිවිඩ කේන්ද්රගත සේවාවන් ද සූදානම් විය යුතුය. මෙය ෆේස්බුක් හි ඉතා ජනප්රිය වට්ස්ඇප් සේවාව ඉලක්ක කරගත් නියාමනයකි. ප්රචණ්ඩත්වයට හේතු වූ නිර්නාමික කටකතා වල මූලාශ්ර හඳුනා ගන්නා ලෙස ඉන්දීය නියාමකයින් මීට පෙර වට්ස්ඇප් වෙතින් ඉල්ලා සිටියද, වට්ස්ඇප් තර්ක කර ඇත්තේ මෙය එහි අවසානය දක්වා ගුප්තකේතනයට බාධාවක් වනු ඇති බවයි.
වෝල් ස්ට්රීට් ජර්නල් විසින් වාර්තා කරන ලද පරිදි, MEITY හි ප්රධානී රවී ශංකර් ප්රසාද් පැවසුවේ මෙම නීති රීති සමාජ මාධ්ය සමාගම් ඔවුන්ගේ වේදිකාවල අන්තර්ගතය සඳහා “වඩා වගකීමෙන් හා වගකීමෙන් යුතුව” පත් කිරීම සඳහා වූ බවයි. ඇමරිකානු සමාජ මාධ්ය සමාගම් ඉන්දියාවේ ප්රචණ්ඩත්වය, වෛරී කථාව සහ දේශපාලන ගැටුම් සම්බන්ධ ගැටළු වල සැරිසැරීමට අරගල කර තිබේ. ෆේස්බුක් හි ප්රාදේශීය ප්රතිපත්ති ප්රධානී අංකි දාස් පසුගිය වසරේදී ක්රියාකාරීන්ගේ බලපෑම් මත ඉල්ලා අස් විය.
ඉන්දියාව පසුගිය වසර පුරා විදේශීය වෙබ් සමාගම්වල සමස්ත නියාමනය දැඩි කර තිබේ. “ජාතික ස්වෛරීභාවයට” තර්ජනයක් යැයි කියමින් 2020 ජුනි මාසයේදී එය ටික්ටොක් සහ අනෙකුත් චීන සමාජ යෙදුම් තහනම් කළේය. ටික්ටොක් පසුගිය මාසයේ ඉන්දියාවේ සිය කාර්ය මණ්ඩලය අඩු කළ අතර එය රටෙන් ඉවත් වීමක් ලෙස සංලක්ෂිත විය.
Comments